Ändrade planer...

Vid denna tiden ska jag vara på jobb men något annat inträffa.Tezzi blev akut sjuk och hon blev bara sämmre och sämmre så jag fick åka in akut med henne.
Hon va riktigt förstoppad och jag vet att hon är hård imagen och beror dels på fodret och åldern.Hon kan inte ha "vanligt" foder utan hon måste ha stora bitar för annars sväljer hon det helt så man får välja att antingen bli hennes tänder sämmre eller magen.
Jag brukar ge henne lax olja då och då men hon mår så dåligt av de och långt innan hon får oljan så börjar hon ulka och kryper ihop,även om det är för hennes eget bästa.
Hon har gått i "lådan" och det värsta är över fast hon bloar lite men jag skulle hålla uppsikt så hon drack och åt för annars åker vi in akut igen imorron bitti.
Räkningen hamna på 2tusen och tackolov så betala andré hälften och alla pengar som jag sparat ihop av de jag sålt på bloggen gick till Tezzi idag.
Nu ligger hon och sover och är ganska tagen.Vägen dit så börja hon fraddga och då sa vertinären att de va för att hon va stressad.
Man kan inte förutbestämt när ett djur ska bli sjuk och hon går först.Jag bor sj så hon är mitt ansvar oc jag fick inte lämna henne sj så jag fick ta ledigt från "jobb".
Jag hoppas det ej blir sämmre för hennes egen skull....
Nu ska jag börja med laxolja igen och prova ett nytt foder som jag sakta ska gå över till och vi hoppas på att Tezzi får finnas i livet i många år till=)


Kommentarer
Postat av: A.C

naww.. jag vt lah^^

man tar och ger ju:p inget e gratis egentligen ..hehe~~

men han e snäll mot dig o du e snäll tilbaka, vilket räcker:D hehe¨¨ plus ni har varit ihop så läänge också:D hehe~~



ska hjälpa pappa duka:D ska dra ti dt nya huset..hehe~~ pusss

2010-03-05 @ 15:29:27
URL: http://amychen.blogg.se/
Postat av: Johan

En katt?

Min kisse hade fötrstoppning 2 gånger med ganska kort mellanrum förra året. Det beror på att han blev påkörd för några år sen och så har det växt lite fel. Sådan tur var klarade han sig då, men händer det igen... Då är det nästan bäst att ta bort honom, för hans egen skull...

2010-03-06 @ 15:28:08
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0