Minnen

För några år sedan bodde jag i en by som heter Billesholm.Jag hade varit sjuksriven en längre tid pga min magsjukdom.Många gånger ringde jag pappa och va så ledsen över att jag skulle behöva drass med min sjukdom hela mitt liv.
Pappa va min stötte pelare och lärde mig att se annorlunda på saker och ting.
Rikedom är att man kan vakna upp och säga att idag blir en bra dag.

Många gånger ringde pappa mig och vi tillbringa många dagar och oftas hela dagarna.Vi prata mycket om barndomen och det som fasktiskt har hänt mig.Jag va så tacksam för att va någon som förstod hur jag mådde och kände.Jag fick oxå veta lite om min sjukdomshistoria som förklara en hel del om varför jag mådde som jag mådde.

En gång åkte vi till Lanskrona hamn.Pappa ville visa mig vad han hade köpt.Långt in bland alla båtar va en stor träbåt.Visst det va en massa skönhetsfel men jag vet ju att pappa älskar utmaningar.Pappa berätta att han hade en båt då han va yngre och hans stora dröm va att få en träbåt.Pappa hade köpt båten för bara 1000kr.

Några dagar senare fick han hem båten i ekeby.Jag och andré hjälpte pappa under sommaren att bygga ett båthus.Visst det hade ju sina skönhetsfläckar för andré har inte så bra ögonmått...och vi kan skämta om detta än idag.

Jag följde med pappa och valde ut det finaste träbitarna som han skulle rusta upp båten med och vår utflykt tog hela dagen men det gjorde ju inte mig något för pappa kunde trolla bort timmarna.

Många gånger åkte jag till pappa till hans båt hus.Jag hade bakat muffins och jag hade gjort chokladbitar i muffinsen,precis som han ville ha det.Vi tillbringa hela dagen hos båten.Det värmde i mitt hjärta när man såg pappa lade ner både kropp och själ på sin älskde båt.Hans dröm va att kunna ta ut sina barnbarn i båten.Men det gick oxå bra att jag och Tezzi följde med.Vi skratta åt våra "dagdrömmar".

åren gick och saker och ting hände och skedde i våra liv.Pappa flytta till en lägenhet,pappa fick jobb och sonja..hans båt vänta länge på mitt och pappas besök som aldrig kom igen.

I helgen kommer två contenier till båthuset.DEt är några killar som ska såga i tu Sonja....sonja kommer tyvärr inte ut på havet som vi ville och pappa kommer aldrig kunna uppfylla sin dröm.
Sonja följer med min pappa i graven.


Kommentarer
Postat av: Anniepie

Jaa, det tycker jag med! :) Ahh det är helt otroligt att man kan göra så fina tårtor! :)Hoppas att du får en fortsatt bra dag nu! :)Kram!

2009-12-08 @ 17:51:44
URL: http://www.metrobloggen.se/Anniepie
Postat av: emma f

hej lessen hanna men gud va ja blev lessen när ja läste det . men har din pappa got bort då vilar han över dig å skydar dig kram emma

2009-12-08 @ 19:30:12
Postat av: Sarah

Tack för stödet vännen. Det kändes lite lugnare när jag läst ditt inlägg :) Men är ändå nervös fortfarande. Vilka härlig ´minnen med din pappa. Det är sånt som värmer i hjärta och själ när man tänker på det. Synd att han inte kommer sjösätta båten. Hoppas att du får en bra kväll..Kram

2009-12-08 @ 20:44:41
URL: http://sunlightsymphony.blogg.se/
Postat av: Camilla

Varför ska de såga itu båten?

Det är ju hans önskan att den blir sjösatt.

Kan man inte fixa ngn som kan nåt om båtar och sen hjälpas åt och få den klar?

Vi alla kan ju hjälpa till.

Bara en tanke..

2009-12-09 @ 14:13:05
URL: http://millamy.blogg.se/
Postat av: Johan

Vad sorgligt det låter :'(

2009-12-10 @ 19:12:32
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0