Rubrik?

Dagen har rusat och jag har suttit i telefon med M ett tag idag.
Läget för pappa är som de va igår,verken bättre eller sämmre.
Hon bad mig kolla upp på nätet om ALs och slem i halsen för pappa har ju sådanna problem med hostan och slemet.
Jag fick ingen trevlig läsning och jag vet att om det är så pappa klarar sig i någon dag så ska vi vara glada för det.
När Als har satt sig på andningsorganen ,att man har svårt att andas och har låg syresbrist så är det bara frågan om tid.Oftas så somnar pasienter in och inte vaknar mer.
I och med pappa har valt att inte få respirator så är ju slutet nära,och fatta mig rätt nu...jag står bakom pappas beslut till 110% och jag har förståelse för det han har valt.
Det enda som känns nu är att jag vet ju inte när pappa somnar in,vad va det sista han fick höra?
M ringer mig i morgon bitti och berättar hur han mår.
Det är inte längre frågan om veckor pappa får leva för som sagt när det har satt sig på andningen så kan det bara handla om någon dag.
Jag ber för pappa att han inte ska ha ont,Jag ber honom att lyssna när jag säger att det är oki att somna in om du vill,du får lov att lämna oss om du inte orkar mer.
Vi kommer alltid älska dig pappa...alltid och för evigt!


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Vad fint skrivet gumman-. Varma kramar till dig<3

2010-04-05 @ 17:37:57
URL: http://areeyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0